Skip to main content

Sri Lanka - Yoga, trening, kultur og strandliv

Dato: 15 - 25 november 2019
Pris: 24 800,-
Inkludert:
  • Fly tur/retur Oslo - Colombo
  • Bagasje og mat ombord
  • 8 netter i delt dobbeltrom i privat villa med egen kokk
  • Frokost og middag daglig
  • Daglige treningsøkter med våre to norske ledere
  • Yogatimer
  • Foredrag og motivasjon
  • Medlem RGF
  • Påmeldingsfrist 3 måneder føre avreise
    Reisedagar: 11
    Bestill reise

    Yoga, trening, kultur og strandliv på Sri Lanka

    Her er reisen du lærer hvordan å få kroppen i balanse. Vi kombinerer trening, foredrag, mindfulness og yoga med kunnskap om ernæring til en verktøykasse du kan ta med deg hjem etter reisen. Vi skal svette, le og puste hver dag. Ingen forkunnskaper er nødvendig for denne treningsreisen. Innimellom øktene blir det god tid til strand- og kulturopplevelser i Galle, Hikkaduwa og områdene rundt.

    Når dagene er korte, mørke og kalde i Norge er det perfekt å reise sør- og østover til sol og varme. Til vakre strender, asurblått hav, palmetrær, vennlige mennesker og en spennende kultur. Til varm sand mellom nakne tær, lyden fra bølgene fra havet og avkobling fra hverdagsmas og jag. Endelig egentid i velbehag. Hvor sansene danser i møte med en ny verden, av smak og lukt fra krydder og frukt. Våre ledere Ann-Christin Hansen og Bente Kristensen gleder seg til å dele sine kunnskaper med deg!

    Oppdag Sri Lanka

    Sri Lanka er ikke så stor i størrelse, men stor på opplevelser og sjarm. Landet er blant annet kjent for sine endeløse strender, gjestfrihet, vakre templer, teplantasjer, fjell, jungel, yrende dyreliv, curry, naturopplevelser og behagelige tropiske klima. Sri Lanka har vært underlagt Portugal, Nederland og Storbritannia, og landet ble først uavhengig i 1948. Sri Lanka gjennomgikk en 26 år lang borgerkrig fra 1983-2009. Siden det ble fred har landet blitt et ettertraktet reisemål, men Sri Lanka er på mange måter fremdeles urørt.

    Vi bor i villa like ved stranden

    Vi bor i en sjarmerende villa i kolonistil like ved stranden. Stedet har en egen shala hvor vi praktiserer yoga og mindfulness. Det ayurvediske preget, den sunne maten, atmosfæren og også massasjen du kan unne deg her vil gi deg innblikk i hva en helhetlig og balansert livsstil kan være. Du kan sitte på balkongen og iaktta bølgene som ruller innover stranden, stjernehimmelen, landsbylivet eller de gamle togene som passerer forbi. Du kan krølle deg sammen og lese en bok i en hengekøye i skyggen av et tre eller ta deg en dukkert i svømmebassenget eller i sjøen.

    Vi får en veldig autentisk opplevelse av Sri Lanka ved å bo her med hva det innebærer av lyder og andre sanseinntrykk. Det er ett par hunder, en katt og en ku som bor sammen oss, og det gjør eieren av villaen også. Eieren er svært behjelpelig med å arrangere transport, turer og alt annet vi trenger hjelp med. Han blir gjerne med oss på utflukter og låner bort bil med sjåfør ved behov.

    Det er kun 9 rom i villaen og vi disponerer hele villaen. Det er dobbeltrom og god plass til å dele 2 - og også 3 om man ønsker det. Rommene varierer litt i størrelse, og for å gjøre det mest mulig rettferdig får de som booker turen først de største rommene. Det er myggnetting og vifter på alle rom.

    Villaen er perfekt plassert midt mellom historiske Galle og surfeparadiset Hikkaduwa. Det er bare å hoppe i en tuk tuk for å utforske de nærliggende områdene. Og ja det er gratis wifi på huset ;)

    Hikkaduwa og Galle

    Hikkaduwa er kjent for vakre strender, surfing, snorkling, dykking og skilpadder, og er en favoritt for besøkende til Sri Lanka. I Hikkaduwa finner du hyggelige strandrestauranter, barer, templer og shoppingmuligheter. Restaurantene serverer deilig sjømat. På 70-tallet var Hikkaduwa kjent som et hippi-paradis. Stedet har en deilig avslappende atmosfære selv om det også er liv og røre der.

    Kystbyen Galle er vel verdt et besøk. Å vandre rundt i Fort Galle, som har plass på Unescos verdensarvliste, er som å reise tilbake i tid. Stedet er full av historie, spennende arkitektur, restauranter, små butikker og trange gater. Du finner moskeer, templer og kirker, og du kan vandre på murvollene rundt hele byen og iaktta folkelivet. Det er også spennende å besøke fiskemarkedet ved stranden i Galle. På stranden kan du se fiskerne i arbeid.

    Det er mange nydelige strender i nærheten av der vi bor så det er mulig å besøke en ny strand hver dag.

    Yoga og trening på reisen

    Vi vil praktisere dynamisk vinyasa/asthanga yoga, rolig Mediyoga og mindfulness samt ulike treningsformer som får pulsen opp (bootcamp og zumba). Du trenger ingen forkunnskap om yoga eller andre treningsformer, vi tilpasser til alle. Du velger selv hva du ønsker å delta på. Ann-Christin og Bente er begge lidenskapelig opptatte av å jobbe med hele mennesket for å finne balansen i livet. Vi ønsker at du skal få ny kunnskap om deg selv, kroppen din og hvordan du kan finne det som er sunn livsstil for deg.

    Det blir en fin balanse mellom aktivitet og hvile, og det blir tilstrekkelig med egentid du selv kan disponere som du ønsker. Vi vil foreslå ulike utflukter gjennom oppholdet, og alle som ønsker er velkomne til å delta sammen med oss (betales direkte). Rammene for reisen er at alle som reiser skal føle seg trygge og ivaretatt samt at vi skal ha det gøy sammen.

    Reisen passer for deg som

    Vil oppleve sol, varme og sand mellom tærne i november
    Oppleve en ny kultur, vennlige mennesker og vakre omgivelser
    Trenger avkobling og fokus på deg selv i en hektisk hverdag
    Vil lære mer om en sunnere livsstil
    Er nysgjerrig på yoga eller vil videreutvikle din egen praksis
    Har et åpent sinn, er vennlig og inkluderende og ikke tar ting så høytidelig

    Våre ledere, Ann-Christin Hansen og Bente Kristensen

    Ann-Christin Hansen har bred utdanning i ernæring, coaching, kommunikasjon og pedagogikk. Erfaring fra legemiddelbransjen og treningsbransjen. Jobber nå som foredragsholder og coach i privat- og bedriftsmarkedet. Foreleser om kosthold, kommunikasjon og selvledelse. Hun har utviklet EQU konseptet og matproduktene som er ett resultat av at hun selv har opplevd utfordringer med helsa.
    Ann-Christin har en ekstra lidenskap for maten og mennesket!

    Bente Kristensen er NLP-coach, helsecoach, mindfulness-instruktør, Mediyoga-instruktør samt Mediyoga stress og utbrent coach. I tillegg har hun 8 års universitetsutdanning innen internasjonale forhold, PR og kommunikasjon. Bente driver firmaet Livsendring, og tilbyr coaching, mental trening og kurs. Hun jobber også som coach og kursholder på Idrettens Helsesenter. Bente elsker å reise, og hun brenner for å dele sin passion med flere mennesker.

    Vi gleder oss til å hilse deg velkommen!

    Søk reise

    Program

    Dag 1
    16.10:  Avreise fra Oslo Gardermoen. Vi bytter fly i Doha. 

    Dag 2
    09.20:  Vi ankommer Colombo. Vi blir hentet i buss og kjørt til Villa de Zoysa hvor vi skal bo i Boossa, ca. 2,5 timer fra Colombo.
    13.00:  Lunsj
    14.00:  Egentid til for eksempel avslapping på stranden, en høneblund på rommet, en tur langs stranden eller en lesestund i skyggen.
    18.00:  Nyte solnedgangen 
    19.30:  Velkomstmiddag hvor vi også går igjennom programmet for oppholdet og blir kjent med hverandre.

    Dag 3
    08.00:  Yoga, dynamisk vinyasa/asthanga og pusteøvelser (Pranayama)
    09.30:  Frokost
    11.00:  Vi foreslår en utflukt til de vakre strendene i Unawatuna (ca. 25 minutter unna). Her kan vi leie solsenger om vi ønsker og det er flere gode strandrestauranter. Utflukten er ikke inkludert og den enkelte betaler for transport, lunsj og eventuelle andre aktiviteter. Dersom noen ønsker å surfe kan de dra til Dewata-stranden i nærheten.
    18.00:  Nyte solnedgangen 
    18.30:  Mindfulness                          
    19.30:  Middag

    Dag 4
    08.00:  Bootcamp på stranda
    09.30:  Frokost
    10.30:  Foredrag om sammenhengen mellom maten vi spiser og det mentale
    12.00:  Vi foreslår en utflukt til de fine strendene i Hikkaduwa (ca. 15 minutter unna). Her kan en for eksempel snorkle, dykke, svømme med skilpadder, shoppe eller slappe av på stranden. Vi spiser lunsj på en strandrestaurant hvor vi også kan leie solsenger. Utflukten er ikke inkludert og den enkelte betaler for transport, lunsj og eventuelle andre aktiviteter.
    18.00:  Nyte solnedgangen
    18.45:  Mediyoga
    19.30:  Middag

    Dag 5
    08.15:  Frokost
    09.00: Vi foreslår en utflukt med det lokale toget til en teplantasje. Deretter kan vi besøke fiskerne på stylter før vi drar til den nydelige stranden Dalawella i Unawatuna. Her kan vi for eksempel svinge oss i en huske under en palme. Det er en veldig god strandrestaurant her som heter Wijaya og de har også solsenger til leie. Utflukten er ikke inkludert og den enkelte betaler for transport, lunsj og evt andre aktiviteter.
    19.30:  Middag

    Dag 6
    08.00:  Zumba og yoga
    09.30:  Frokost
    10.30:  Egentid til strand, massasje og avslapping
    13.30:  Vi foreslår en utflukt til historiske Fort Galle (ca. 15 minutter unna). Vi kan for eksempel vandre i de smale gatene og på murvollene, spise lunsj og besøke markeder. Utflukten er ikke inkludert og den enkelte betaler for transport, lunsj og evt andre aktiviteter.
    18.00:  Nyte solnedgangen
    18.45: Mediyoga
    19.30:  Middag

    Dag 7
    08.00:  Yoga, dynamisk vinyasa/asthanga og pusteøvelser (Pranayama)
    09.30:  Frokost
    10.30:  Vi foreslår en utflukt til vakre Dalawella eller en av den andre fine strendene i området. På vei tilbake er det mulig å for eksempel besøke det japanske fredstempelet og delta på en trommeseremoni.
    18.00:  Nyte solnedgangen
    19.30:  Middag

    Dag 8
    08.00:  Bootcamp på stranden
    09.30:  Frokost
    10.30:  Egentid til strandliv, shopping, massasje eller utflukter. Strendene i Mirissa anbefales om du vil bruke en time hver vei til og fra stranden.
    18.00:  Nyte solnedgangen
    18.45:  Mediyoga
    19.30:  Middag

    Dag 9
    08.00:  Yoga, dynamisk vinyasa/asthanga og pusteøvelser (Pranayama)
    09.30:  Frokost
    10.30:  Egentid til strandliv, shopping, massasje eller utflukter.
    18.00:  Nyte solnedgangen
    19.30:  Middag

    Dag 10
    08.00:  Zumba og yoga
    09.30:  Frokost og utsjekk (dersom det er ledige rom får vi beholde dem til avreise)
    11.00: Vi foreslår å tilbringe dagen på spa på Lighthouse. Her kan en leie solseng med håndklær på en plen med utsikt til sjøen, spise god lunsj, svømme i bassenget, få ulike behandlinger og dusje. Utflukten er ikke inkludert og den enkelte betaler for transport, inngang, lunsj og evt behandlinger.
    19.30: Middag
    23.00:  Avreise fra villaen til flyplassen i Colombo.

    Dag 11
    04.25:  Avreise fra Colombo. Vi bytter fly i Doha.
    13.55:  Vi ankommer Oslo Gardermoen

    (Med forbehold om endring av program)

    Kart

    Avreisedato og pris

    AvreisedatoAvreisestedReisemålLedige plasserPris
    15/11Oslo GardermoneSri Lanka - Yoga, trening, kultur og strandliv
    Leder: Ann-Christin Hansen og Bente Kristensen
    Mer enn 824 800,-Bestill
    • NRF Logo
    • Reisegarantifondet Logo
    • IATA Logo
    • Gouda Logo