Skip to main content

Italia, Sardinia - Treningsreise for voksne damer

Dato: 22 - 29 juni 2019
Pris: 14 500,-
Inkludert:
  • Flyreise Oslo - Olbia med direkte fly t/r
  • Bagasje
  • Transfer fra og til flyplassen på Sardinia
  • 7 netter i delt dobbeltrom
  • Frokost daglig
  • 5 felles middager
  • 2 daglige treningsøkter med Elizabeth (i følge program)
  • Fellesskap, glede og aktvitet
  • Medlem i Reisegarantifondet
  • Påmeldingsfrist 15. mars
Reisedagar: 8
Bestill reise

Velkommen til treningsreise på Sardinia

Denne vakre øya i Middelhavet er rik på historie, kultur og Europas vakreste strender. Foruten svært vakker natur og deilig klima, er Sardinia kjent for å ha noen av klodens lengstlevende befolkning, takket være en sunn livsstil og kosthold. De er derfor innlemmet i det som kalles Blue Zone. Turen hit har fokus på sunn kost og trening for anti-ageing. Målet er å beholde en vital sunn, sterk og slank kropp så lenge som mulig!

Overnatting på Sardinia

Hotellet vi har valgt er et enklere familiedrevet 3-4* hotell i typisk italiensk stil. Det har god beliggenhet med både gangavstand til strand og sentrum av landsbyen. Hotellet har også basseng og grønne hager. Hotellet heter I Ginepri og ligger i Cala Gonone. Hotellet er nytt i 2017. Alle dobbeltrommene har uteplass. Begrenset antall enkeltrom, der noen ikke har uteplass. Link til hotellets hjemmeside


Enkeltroms tillegg: kr 1 000,- (her har vi kun 3 rom) De har ikke balkong. I tillegg har vi 2 enkeltrom som koster 3200,-, det er dobbeltrom som enkeltrom og med balkong. Det er turistkatt som vi er pålagt å betale til hotellet. På denne reisen er det estimert å være 2 euro per person per dag. Dette må betales direkte i kontanter til hotellet.


Vi våkner med Tibetansk Yoga

Hver morgen blir det en helt spesiell yogaøkt, som stammer fra tibetanske munker. Det er en kort seanse som får kroppen i gang med øvelser som gir både smidighet, styrke, balanse og energi som bremser kroppens aldring. Noen dager blir det i tillegg pep-talk med kostholdstips som gir deg ny kunnskap og vann i munn. Daglig er det inkl en god frokostbuffet - etter trening. Trening skal være gøy og effektivt!

Resten av dagen går til å utforske stedets mange muligheter for å bade eller ta utflukter på egen hånd. På ettermiddagen blir det en treningsøkt. Denne vil varierer fra dag til dag. Det blir både HIIT (High Intensity Interval Training), sirkeltrening med kroppsvektøvelser, yoga fitness og gå/joggeturer i området. Målet er å stramme opp kroppen der hvor alderen synes best! Du lærer hvordan du kan fortsette effektiv trening på egenhånd hjemme.

Inspirasjon til livsstilsendring

Vår leder Elizabeteh Lingjærde, er kostholdsveileder fra Norges Idrettshøgskole og har spesielt god kunnskap om idrettsernæring for muskelbygging og livsstilsendring. Trening er gram, kosthold er kilo. I løpet av uken blir det foredrag og sunn matkultur, litt om vin og hvordan du med enkle grep kan holde deg slank og sunn så lenge som mulig, uten at det skal gå på bekostning av matgleden, tvert imot. Som mangeårig helsejournalist vet Elizabeth hva som virker og ikke virker.

Reisen passer for:

Alle som vil feriere på vakre Sardinia samtidig som du beriker deg selv med nyttige og gode tips og råd. For eksmpel: hvordan bremse aldring ved å stramme opp kroppen og holde kiloene unna. Trening skal være en naturlig del av livet, og må derfor være gøy og enkelt å få til i hverdagen. Et sunt kosthold betyr ikke strenge dietter, men middelhavets matglede og matkultur. Dette vil være en reise som vil passe bedre for voksne damer.

Vår leder:

Elizabeth (57) driver treningsbloggen AktivOver50.no og matbloggen Gullimunn.com. Hun er utdannet kostholdsveileder ved Norges Idrettshøgskole, og har skrevet om trening og kosthold i en årrekke for mange av landets største medier, inkludert DN Aktiv, KK og Allers. I tillegg har hun utgitt tre bøker om ernæring, og er selv et levende eksempel på at alder er ingen hindring for å leve et svært aktivt liv. Hun inspirerer til å la trening være en inspirerende og naturlig del av hverdagen, uten dyrt utstyr, og med naturen som din beste treningsarena. Etter mange år som bosatt i Hellas har hun også inngående kjennskap til den supersunne Middelhavskosten, og lærer deg hvordan du med enkle grep kan få et kosthold som holder deg slank og sunn livet ut.

Søk reise

Program

PROGRAM
(med forbehold om endringer) 

Elizabeths trenings- og kostholdsfilosofi er basert på seriøs forskning på det optimale kostholdet og treningsregimet for anti-ageing.
Det blir både yoga fitness, kondisjonstrening og styrkeøvelser for problemområder som mage, rygg, rumpe og overarmer. Ved å bruke naturen som treningsarena pluss lek, dans og musikk, vil du motiveres og inspireres til å ta i det lille ekstra som gjør at du får maks effekt. 

Middelhavskosten er supersunn og supergod. Elizabeth gir kunnskapsrike tips og triks daglig, som holder deg sunn, glad og slank! 

UTSTYR:

Yogamatte
Lett treningstøy
Badedrakt, badesko og svømmebriller
Gode joggesko for terreng 
Treningsstrikker (valgfritt)

Det er inkludert med frokost og middag alle dager.

22. juni - Sen ankomst. Vi sjekker inn og får en god natts søvn. 

23. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en 5 minutters yoga fitness økt, egnet til å få opp energien etter reisen, før kostholdsveiledning med en spennende frokostoppgave

Ettermiddag:  Vi tester badetemperaturen med litt strand- og vannlek som gjør sirkeltrening til en lek, og avslutter med en effektiv økt på standen for kjernemuskulaturen

24. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en HIIT-økt som får fart på forbrenningen! Dagens kostholdstips og oppgave

Ettermiddag: Vi går/småjogger rask tur i ulendt terreng ilagt crossfit som gir styrketrening for hele kroppen. Lær å leke deg sterk.

25. juni
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en effektiv yoga fitness økt for spesielt mage og overarmer. Deretter dagens pep-talk og kostholdstips

Ettermiddag: Plyometrics og dans for bedre kondis og fastere lår og rumpe

26. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en mageøkt før dagens livsstils- og kostholdstips 

Ettermiddag: Joggetur med intervall i sanden langs sjøen, etterfulgt av en svømmeøkt, der vi tar i skikkelig!

28. juni
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av fitness yoga for balanse, statisk styrke og koordinasjon. Deretter dagens kostholdstips

Ettermiddag: Vi jogger i både sand, gress og ulendt terreng, og strekker ut med 5 min yoga fitness på stranden før vi avslutter med en svømmeøkt.

29. juni
Morgen: Tibetansk yoga og en siste hard økt for mage, rumpe og armer, som skal svi musklene stramme! Siste kostholdstips og pep-talk før vi frokost og utsjekking.

Resten av dagen på egenhånd før vi møtes til felles avreise på kvelden.

Ankomst til Oslo natt mellom 29. og 30. juni.
 

Kart

Avreisedato og pris

AvreisedatoAvreisestedReisemålLedige plasserPris
22/06Oslo GardermoenItalia, Sardinia - Treningsreise for voksne jenter
Leder: Elizabeth
Mer enn 814 500,-Bestill
  • NRF Logo
  • Reisegarantifondet Logo
  • IATA Logo
  • Gouda Logo